Festiviteten på Sørumsand

Mandag, Mars 4, 2019

Sørum Kunstforening presenterer billedkunstneren Olav Leikanger med utstillingen Naturimpulser - Maleri og tresnitt på StasjonsGalleriet, Frogner stasjon i perioden 9.-24. mars.

På utstillingen vil han vise arbeider innenfor tre kategorier: landskap, badebilder og tresnitt. Felles for arbeidene er at de handler om natur eller om menneskers opplevelse av naturen. Mange av landskapsbildene har motiver fra nordvestlandet og fra Lofoten, men også andre motiver. Badebildene handler om mennesker som finner renselse og fornyelse i naturen. I tresnittene er det robåten som er det sentrale elementet som et bindeledd mellom menneskene og naturen og et symbol for en kultur og tid der menneskene levde nærmere naturen.

Vi inviterer til vernissage lørdag 9. mars kl. 13.00. Det vil bli underholdning ved Sørum Kulturskole og kunstneren vil være til stede.
Velkommen!

kommentarer*
You may use these HTML tags:<p> <u> <i> <b> <strong> <del> <code> <hr> <em> <ul> <li> <ol> <span> <div>

Søndag, Januar 13, 2019

Som en del av Sørumfestivalen presenterer Sørum kunstforening Anne Karin Jortveit som viser installasjonen «Hengende hage» i StasjonsGalleriet på Frogner stasjon.

Arbeidet er bygget opp av håndspunnet og plantefarget tråd. I tillegg viser hun en serie fotografier hvor tråd står i sentrum og en serie mindre fotos på metallplater. Det er detaljbilder av tråder, som vil være til salgs.

Jortveit er utdannet fra Statens kunstakademi og jobber hovedsakelig med tekstil. Les mer om Jortveit her.

Vernissage lørdag 26.01 kl. 13.00. Utstillingen åpner med minikonsert med BrassduOslo med Didrik Føyn Føyen, frilanstrombonist og Andreas Fossum på trompet, fra Frogner. Velkommen!

[1] 2 3 4 5 6 7 8 [neste]1-4 av 31

emneord